بر اساس گزارش ها، یوتیوب در حال آزمایش یک سرویس جدید پخش کانال تلویزیونی با پشتیبانی از تبلیغات است. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت های مختلف است تا برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و کل کانال های تلویزیونی را به پلتفرم خود بیاورد. در واقع، یوتیوب در حال آزمایش این سرویس است و کاربران منتخب یوتیوب در حال انجام این آزمایش هستند.
در حال حاضر، یوتیوب در حال سنجش علاقه بینندگان است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سرویس متعلق به گوگل ممکن است ۴۵ درصد از درآمد تبلیغات را کاهش دهد. این موضوع در واقع معامله یوتیوب با سازندگان محتوا نیز هست.
اخیراً این پلتفرم پخش برنامه NFL Sunday Ticket را آغاز کرد و از امسال در YouTube TV و کانال های YouTube Primetime پخش خواهد شد. همچنین یوتیوب شروع به تقسیم درآمد تبلیغاتی خود با سازندگان YouTube Shorts کرده است که باعث می شود این سرویس از اپلیکیشن تیک توک سودآورتر باشد.