پره های حلقوی

پره های حلقوی انقلابی در ساخت پره ها

جیتوپیا-فناوری اینجاست، این پره های پیچ خورده با شکل عجیب و غریب خود یک پیشرفت شگرف در حوزه پره های صنعتی بخش‌های هوایی و دریایی به نظر می‌رسند. این پره ها نسبت به ملخ‌های سنتی هم در هوا و هم در آب، کاملاً بی‌صداتر هستند و در عین حال بهره‌وری زیادی نیز از خود نشان می‌دهند.

این ملخ ها یا پره ها به گونه ای طراحی شده اند که یک سیال عموماً هوا یا آب را دریافت و از یک حرکت چرخشی برای عبور آن سیال استفاده کنند. آنها به تعبیری تکامل یافته از پیچ ارشمیدس هستند که در ۲۳۴ سال قبل از میلاد در مصر باستان از توصیف آن توسط ارشمیدس استفاده می شد.

چند گروه ادعا می‌کنند با استفاده از شکل کاملاً متفاوت برای این پره ها آنها مزایای قابل توجهی در هوا و آب نشان داده‌اند و بسیار صدای کمتری در مقایسه با طرح‌های سنتی دارند به ویژه که در فضای دریایی می توانند جهشی عمیق به جلو را در ساخت ملخ ها نشان دهند.

یکی از مشکلات کلیدی لوازم مولتیکوپتر صدای آزاردهنده آنهاست که اغلب به عنوان “ناله” توصیف می شود، زیرا بیشتر آن دقیقاً در همان محدوده فرکانس گریه کودک قرار می گیرد. انسان ها نسبت به صداهای بین ۱۰۰ تا ۵ کیلوهرتز بیشترین حساسیت را دارند. اما اگر مولتیکوپترها بخواهند خدمات ارائه دهند و آسمان ما را با خدمات تحویل هوایی سریع، ارزان و تمیز پر کنند، یک مسئله کلیدی صدای آنهاست.

ملخ های حلقویتیمی که در آزمایشگاه لینکلن MIT بر روی یک ساخت هواپیمای بدون صدا کار میکردند بر روی ساخت مولتی روتورهایی با پره هایی با شکل متفاوت جهت کاهش نویز صدا متمرکز شدند.

مطالب مرتبط  رونمایی از تراشه موبایلی هلیو پی 90 مجهز به پردازش هوش مصنوعی

دکتر توماس سباستین یکی از کارکنان ارشد گروه مهندسی سازه و سیالات حرارتی آزمایشگاه لینکلن می گوید: همانطور که می دانیم صدای پره ها بسیار بلند هستند.ما به بال‌ها نگاه کردیم تا ببینیم چگونه کار می‌کند. زمانی که مردم در اوایل دهه ۱۹۰۰ و در طول جنگ جهانی دوم انواع ایده‌های دیوانه‌کننده برای هواپیماها را ارائه می‌کردند، چند طرح وجود داشت که اساساً این بال‌های حلقوی بودند. بنابراین فکر کردم که اگر یک بال حلقوی را بردارید و چیزی شبیه آن را به پره یا ملخ تبدیل کنید چه شکلی می شود.

سباستین ادامه می‌دهد: «ما به این مفهوم اولیه برای استفاده از شکل حلقوی پره ها رسیدیم و امیدواریم پره ای با صدای کمتر بسازیم.

در طی چند تلاش، تیم در واقع طرحی را پیدا کرد که سطح کلی نویز را تا محدوده ۱ تا ۵ کیلوهرتز کاهش داد.

در واقع، آنها بیشتر شبیه یک نسیم تند تند به نظر می رسند تا یک ملخ و صدایی بسیار کمتر تولید می کنند.

 

مطلب پیشنهادی

فضاپیمای لونا 1

گاهشمار فناوری : اولین فضاپیمایی که به مجاورت ماه رسید

جیتوپیا-دنیای فناوری، در چنین روزی در سال ۱۹۵۹ لونا ۱ اولین فضاپیمایی بود که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *