اندروید 14 - جیتوپیا

اندروید ۱۴ ویژه توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفت

جیتوپیا-دنیای فناوری، گوگل اولین پیش نمایه‌ی اندروید ۱۴ ویژه توسعه دهندگان را منتشر کرد و ما را با نسخه بعدی سیستم عامل اندروید آشنا می کند. در اندروید ۱۴ شاهد طراحی لوگوی جدیدی هستیم که به نظر می رسد از موارد مربوط به ماموریت فضایی ناسا الهام گرفته شده است. اندروید ۱۴ بر بهینه سازی پردازش پس زمینه برای اطمینان از مصرف بهینه منابع و بهبود عمر باتری تمرکز خواهد کرد.

اندروید 14 - جیتوپیا

گوگل می گوید که اندروید ۱۴ بر اساس کارهای انجام شده در اندروید ۱۲L و اندروید ۱۳ برای پشتیبانی از تبلت ها و گوشی های هوشمند تاشو  توسعه یافته است و این بدان معنی است که می توانیم انتظار بهینه سازی های بیشتری را برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ داشته باشیم.

امنیت عامل مهمی در هر نسخه جدید اندروید است و نسخه ۱۴ نصب/بارگذاری جانبی برنامه‌های قدیمی اندروید را که نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل را هدف قرار می‌دهند، مسدود می‌کند. اندروید ۱۴ به شما اجازه نمی دهد برنامه هایی با targetSdkVersion پایین تر از سطح ۲۳ که مربوط به اندروید ۶ است نصب کنید.

در اندروید ۱۴ گوگل برای جلوگیری از هرگونه امکان تزریق کد، پیشرفت‌های امنیتی زیادی را در سطح سیستم ارائه می‌کند. پشتیبانی از Credential Manager و Passkey نیز برای احراز هویت و مدیریت رمز عبور آسان‌تر است.

اندروید ۱۴ با قابلیت دسترسی منظمی به نام مقیاس‌بندی فونت غیرخطی عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند فونت‌های سیستم را تا ۲۰۰ درصد بزرگ و کوچک کنند و سیستم‌عامل نیز مقیاس‌بندی خاصی را برای آیتم‌های متنی زیر منوی کوچک‌تر اعمال می‌کند. Android 14 همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی جدیدی را ارائه می‌کند که بر اساس تلاش‌های مشاهده شده در Material You طراحی شده در Android 12 معرفی شده است.

مطالب مرتبط  گوگل مپس ۵ میلیارد بار دانلود شده است

اندروید 14 - جیتوپیا

پیش‌نمایه‌ی ۲ اندروید ۱۴ ویژه توسعه دهندگان قرار است در ماه مارس منتشر شود و گوگل به انتشار نسخه‌های توسعه‌دهنده جدید هر ماه ادامه می‌دهد تا زمانی که ما می‌توانیم انتظار دومین نسخه پایدار اندروید ۱۴ را داشته باشیم و پس از آن نسخه آماده مصرف‌کننده در حدود آگوست/سپتامبر عرضه می شود.

زمان عرضه اندروید 14

اندروید ۱۴ با گوشی های هوشمند پیکسل ۷، پیکسل ۷ پرو، پیکسل ۶ ، پیکسل ۶ پرو، پیکسل ۶a، پیکسل ۵ سازگار خواهد بود.

 

منبع: گوگل بلاگ

مطلب پیشنهادی

اندروید ژلی بین - جیتوپیا

گوگل بروزرسانی آپدیت سرویسز را برای اندروید ژلی بین متوقف می کند

به گزارش جیتوپیا-دنیای فناوری، گوگل به زودی به روزرسانی پلی سرویسز را برای دستگاه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *