چت جی پی تی

هرآنچه درباره chatGPT باید بدانید

به گزارش جیتوپیا OpenAI ربات پرفروش ChatGPT خود را در ماه نوامبر منتشر کرد. ChatGPT در حال حاضر بسیار محبوب است. در واقع ظرف یک هفته پس از راه اندازی در نوامبر ۲۰۲۲ رکوردشکنی جذب یک میلیون کاربر را به خود اختصاص داد. در ماه اول تعداد خیره کننده ۵۷ میلیون کاربر داشت و در ژانویه امسال این عدد به ۱۰۰ میلیون رسید!

ChatGPT آخرین فناوری است که به عنوان «ابزارهای مدل زبان بزرگ» شناخته می‌شود ولی با احساس صحبت نمی‌کند و آنطور که مردم «فکر می‌کنند» نیست.

این بدان معناست که اگرچه ChatGPT می‌تواند فیزیک کوانتومی را توضیح دهد یا شعری را به دستور بنویسد اما به گفته کارشناسان تسخیر کامل هوش مصنوعی قریب‌الوقوع نیست.

ربات‌های چت مانند GPT با حجم زیادی از داده‌ها و تکنیک‌های محاسباتی قدرت می‌گیرند تا پیش‌بینی‌هایی را انجام دهند و کلمات را به شیوه‌ای معنادار به هم متصل کنند.

سایر شرکت‌های فناوری مانند گوگل و متا ابزارهای مدل زبان بزرگ خود را توسعه داده‌اند که از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که درخواست‌های انسانی را دریافت می‌کنند و پاسخ‌های پیچیده‌ای را طراحی می‌کنند. OpenAI، در یک حرکت انقلابی، همچنین یک رابط کاربری ایجاد کرد که به عموم مردم اجازه می‌دهد مستقیماً آن را آزمایش کنند.

به نظر می رسد محققان دیگر رویکردهای سنجیده تری را با ابزارهای هوش مصنوعی مولد اتخاذ می کنند. دانیل لینا جونیور، استاد دانشگاه نورث وسترن که با کمیته وکلای غیرانتفاعی برای مسکن بهتر کار می کند، در مورد اثربخشی فناوری در قانون تحقیق می کند. او به Insider گفت که در حال آزمایش یک ربات چت به نام “Rentervention” است که  برای حمایت از مستاجران است.

مطالب مرتبط  آپدیت ویندوز ۱۰ را فعلاً اجرا نکنید/ باگ دارد

آن ربات در حال حاضر از فناوری هایی مانند Google Dialogueflow، یکی دیگر از ابزارهای مدل زبان بزرگ استفاده می کند. لینا گفت که در حال آزمایش Chat GPT است تا پاسخ‌های بهتری داشته باشد و نامه‌های دقیق‌تری را پیش‌نویس کند.

OpenAI تائید کرده و در وب سایت خود توضیح داده است که چت جی پی تی گاهی اوقات پاسخ هایی قابل قبول اما نادرست یا بی معنی می نویسد.

منبع: اینسایدر

 

 

مطلب پیشنهادی

win11

ویندوز ۱۱ بدون پشتیبانی از برنامه های اندروید راه اندازی می شود

جیتوپیا- دنیای فناوری، یکی از ویژگی های بارز ویندوز ۱۱ قابلیت اجرای برنامه های اندروید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *