پادزهر تشعشات هسته ای

پادزهر تشعشعات بمب کثیف آزمایشات انسانی را آغاز می کند

جیتوپیا- سینکلر اینترنشنال آزمایش انسانی یک داروی ضد تشعشع جدید به نام HOPO 14-1 را آغاز کرده است که برای کمک به ضد عفونی کردن افرادی که در نتیجه یک حادثه هسته ای یا حمله بمب کثیف در معرض عناصر رادیواکتیو قرار گرفته اند، طراحی شده است.

این تشعشات انتشاراتی مانند ذرات آلفا تولید می کنند که انرژی بسیار کمی دارند که می توانند توسط لایه های سلول های مرده روی پوست شما متوقف شوند. با این حال، اگر چنین عناصری استنشاق یا بلعیده شوند، می‌توانند روی بافت‌های نرم بدن قرار گیرند یا جذب شوند، جایی که می‌توانند DNA و فرآیندهای بیوشیمیایی ظریف سلول‌ها را خراب کنند.

HOPO 14-1 به طور مستقیم عناصر رادیواکتیو را می گیرد. به این معنا که دارو بخش‌های مولکولی را به اتم‌های مقصر متصل می‌کند و آنها را از سلول‌های زنده جدا می‌کند یا در وهله اول از جذب آنها جلوگیری می‌کند.

اکنون، آزمایش‌های بالینی انسانی که توسط مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID) حمایت می‌شود و توسط پولی چانگ، مدیر ارشد علمی بخش علوم زیستی SRI هدایت می‌شود، با هدف اطمینان از این که HOPO 14-1 به خودی خود خطرناک نیست مورد آزمایش قرار گرفته است.

دکتر چانگ گفت: “نتایج این کارآزمایی بالینی برای اولین بار در انسان برای درک ایمنی این محصول و نحوه توزیع و حذف آن از بدن مهم است.” “ما امیدواریم این کار راه را برای پیشرفت محصول به سمت تایید نهایی بازار هموار کند.”

منبع : نیو اطلس

 

مطالب مرتبط  ساخت ربات بدون سنسور با قابلیت جراحی از راه دور

مطلب پیشنهادی

واکسن مارالیا

بیونتک از فناوری واکسن کرونا برای تولید واکسن مالاریا استفاده خواهد کرد

جیتوپیا-دنیای فناوری، بیون تک که شرکت پیشگام در فناوری mRNA و سازنده یکی از اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *