آب خوردن و طول عمر

مطالعات جدید ارتباط بین نوشیدن آب و پیری را نشان می دهد

جیتوپیا-دنیای فناوری، یک مطالعه جالب از محققان موسسه ملی بهداشت (NIH) نشان می‌دهد افرادی که مایعات کافی نمی‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن هستند و احتمال مرگ آنها در سنین پایین‌تر بیشتر است.

این مطالعه جدید ادامه تحقیقات قبلی همین تیم از دانشمندان NIH الهام گرفته شده است که اثرات محدودیت طولانی مدت آب بر سلامت موش را بررسی کردند.در این مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داده شد که محرومیت مزمن موش ها از هیدراتاسیون کافی، طول عمر آنها را حدود ۶ ماه کوتاه می کند – معادل ۱۵ سال طول زندگی انسان.

برای انجام تحقیقات جدید تیم به داده‌های یک مطالعه طولانی‌ مدت سلامت قلب که در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، نگاه کرد. داده ها شامل بیش از ۱۵۰۰۰ شرکت کننده بود که به طور متوسط بیش از ۲۵ سال دنبال شدند.

به عنوان معیاری برای هیدراتاسیون، محققان سطوح سرم سدیم در نمونه های خون را بررسی کردند. در افراد سالم این یک روش موثر برای اندازه گیری میزان هیدراته بودن بدن انسان شناخته شده است.

محققان اشاره می‌کنند که شواهد آزمایشگاهی وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح کم هیدراتاسیون می‌تواند نشانه‌های پیری را در سلول‌های حیوانی و انسانی ایجاد کند. این مطالعات نشان می دهد که افزایش سرم سدیم می تواند منجر به انواع فعالیت های التهابی و آسیب DNA شود که با تسریع پیری مرتبط است.

ناتالیا دمیتریوا، یکی از نویسندگان این مطالعه جدید، گفت برخی تخمین ها نشان می دهد که حدود ۵۰ درصد از همه افراد میزان مصرف مایعات توصیه شده روزانه خود را برآورده نمی کنند. بنابراین، به گفته دیمیتریوا، اگر مطالعه بیشتر بتواند این ارتباط بین هیدراتاسیون و سلامت عمومی را تأیید کند، این مداخله ساده می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت جهانی داشته باشد.

مطالب مرتبط  برنامه تلفن های هوشمند از واقعیت افزوده برای غلبه بر ترس از عنکبوت استفاده می کند

دیمیتریوا توضیح داد: «در سطح جهانی، این می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. کاهش محتوای آب بدن رایج‌ترین عاملی است که سرم سدیم را افزایش می‌دهد، به همین دلیل است که نتایج نشان می‌دهد که هیدراته ماندن به خوبی ممکن است روند پیری را کند کرده و از بیماری‌های مزمن پیشگیری یا به تاخیر بیاندازد.

این مطالعه جدید در مجله eBioMedicine منتشر شده است.

منبع: نیو اطلس

مطلب پیشنهادی

واکسن مارالیا

بیونتک از فناوری واکسن کرونا برای تولید واکسن مالاریا استفاده خواهد کرد

جیتوپیا-دنیای فناوری، بیون تک که شرکت پیشگام در فناوری mRNA و سازنده یکی از اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *