برنامه مواجهه با ترس

برنامه تلفن های هوشمند از واقعیت افزوده برای غلبه بر ترس از عنکبوت استفاده می کند

جیتوپیا- دنیای فناوری، یک برنامه جدید تلفن هوشمند که توسط محققان دانشگاه باسل توسعه یافته است از واقعیت افزوده برای کاهش ترس افراد از عنکبوت استفاده می کند.

در مطالعه ای که در مجله اختلالات اضطرابی منتشر شد، مشخص شد که این برنامه احساس ترس و انزجار را پس از یک برنامه دو هفته ای به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تخمین زده شده است که پنج درصد از کل مردم ترس مهمی از عنکبوت دارند. تصور می شود که این فوبیای کاملاً منطقی از موجودات وحشتناک هشت پا به صورت تکاملی در برخی افراد تعبیه شده است.

 

یک مطالعه قانع کننده در سال ۲۰۱۷ نشان داد نوزادان شش ماهه اغلب هنگام قرار گرفتن در معرض عنکبوت ها واکنش های استرس زا نشان می دهند و نشان می دهد که بیزاری از عنکبوت می تواند ذاتی باشد که برای محافظت از ما در برابر تهدیدات خطرناک ایجاد شده است.

 

درمان از طریق مواجهه یکی از موثرترین روش ها برای درمان ترس های فلج کننده مانند آراکنوفوبیا است. با این حال، قرار دادن افراد در معرض منبع ترس خود همیشه یک فرایند آسان نیست. به عنوان مثال، درمانگر در مطب خود چند رتیل غول پیکر را روی دست خود برای مواجهه درمانی نگه نمی دارد.

 

در سال های اخیر پیشرفت های تکنولوژیکی، مواجهه درمانی برای انواع فوبیا را آسان تر و ایمن تر کرده است. مواجهه درمانی از طریق واقعیت مجازی (وی آر) به طور خاص به پزشکان اجازه می دهد تا با بیمارانی که ترس از ارتفاع دارند همکاری کنند. اما درمان وی آر گران است و عمدتا محدود به محیط هایی است که پزشکان می توانند در طول جلسات بر بیماران نظارت داشته باشند.

مطالب مرتبط  پیچ زیست تخریب‎پذیر ساخته شد/ کاربرد در آسیب دیدگی‌های زانو

یک برنامه جدید تلفن هوشمند به نام فوبیز طراحی شده است تا مواجهه درمانی را برای ترس های زیاد با استفاده از رابط کاربری واقعیت افزدوه به منظور نمایش تصاویری از عنکبوت های متحرک در محیط اطراف فرد منتقل کند.

 

محققان در این مطالعه گزارش دادند که استفاده مکرر از برنامه قرار گرفتن در معرض واقعیت افزدوه مستقل، مبتنی بر تلفن هوشمند و بازی سازی در کاهش ترس فوبیک در شرکت کنندگان با ترس از عنکبوت موثر بوده است. به طور خاص، استفاده از برنامه منجر به کاهش ترس، انزجار و رفتار اجتنابی در اندازه اثر متوسط ​​هنگام آزمایش در موقعیت واقعی می شود و در اندازه گیری ترس مبتنی بر پرسشنامه اندازه اثر بزرگ کاهش می یابد.

 

نویسندگان مطالعه هیچ گونه تضاد منافعی را اعلام نمی کنند. توجه به این نکته ضروری است که برنامه گوشی های هوشمند به یک برنامه تجاری تبدیل شده است و
این برنامه هم اکنون برای گوشی های هوشمند اپل و اندروید در دسترس است. این برنامه رایگان است، اما پروتکل آموزش کامل هزینه دارد.

 

 

مطلب پیشنهادی

واکسن مارالیا

بیونتک از فناوری واکسن کرونا برای تولید واکسن مالاریا استفاده خواهد کرد

جیتوپیا-دنیای فناوری، بیون تک که شرکت پیشگام در فناوری mRNA و سازنده یکی از اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *