ابزارسلامت هوش مصنوعی

ابزار جدید هوش مصنوعی می تواند به درمان بیماران مبتلا به کرونا در سطح جهان کمک کند

جیتوپیا- دنیای فناوری، تیمی از محققان بین المللی ابزاری هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می تواند پیش بینی کند که یک بیمار کووید-۱۹ چه مقدار اکسیژن اضافی در طول مراقبت های بیمارستانی نیاز دارد.

برای بررسی صحت ابزار هوش مصنوعی، این ابزار در تعدادی از بیمارستان های پنج قاره آزمایش شد.

نتایج نشان داد که اکسیژن مورد نیاز طی ۲۴ ساعت پس از ورود بیمار به بخش اورژانس با حساسیت ۹۵ درصد و ویژگی بیش از ۸۸ درصد پیش بینی شده است.

نتایج حدود ۱۰،۰۰۰ بیمار کووید-۱۹ از سراسر جهان در مطالعه منتشر شده در مجله نیچر مدیسن در روز پنجشنبه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این تکنیک که به عنوان یادگیری فدرال شناخته می شود، از یک الگوریتم برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه و داده های الکترونیکی سلامت بیماران بیمارستانی با علائم کووید-۱۹ استفاده کرد.

برای حفظ محرمانه بودن اطلاعات بیمار، داده های بیمار به طور کاملا ناشناس و به صورت الگوریتمی به هر بیمارستان ارسال شد، بنابراین هیچ داده ای به اشتراک گذاشته نشد.

هنگامی که الگوریتم داده ها جمع آوری شد، تجزیه و تحلیل برای ایجاد ابزار هوش مصنوعی جمع آوری شد.

پروفسور فیونا گیلبرت، از دانشگاه کمبریج انگلستان که این مطالعه را رهبری می کند، می گوید: “یادگیری فدرال دارای قدرت دگرگون کننده است تا نوآوری هوش مصنوعی را به جریان کار بالینی وارد کند.”

برای توسعه مدل با استفاده از داده های عینی و چند حالته از قاره های مختلف ، محققان توانستند یک مدل قابل تعمیم بسازند که می تواند به پزشکان خط مقدم در سراسر جهان کمک کند.

مطالب مرتبط  ساخت ربات بدون سنسور با قابلیت جراحی از راه دور

با همکاری محققان در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا، برای دستیابی به پیش بینی های با کیفیت بالای این مطالعه، فقط دو هفته زمان برد.

مونا ج فلورس، سرپرست بخش جهانی هوش مصنوعی در شرکت فناوری مراقبت های بهداشتی انویدیا بیان کرد یادگیری فدرال به محققان اجازه می دهد تا با یکدیگر همکاری کرده و استاندارد جدیدی را برای آنچه می توانیم در سراسر جهان، با استفاده از قدرت هوش مصنوعی انجام دهیم تعیین کنند.

همچنین فلورس بیان کرد این امر نه تنها برای مراقبت های بهداشتی بلکه در تمام صنایع که به دنبال ساختن مدلهای قوی بدون به خطر انداختن حریم خصوصی هستند، باعث پیشرفت هوش مصنوعی می شود.

مطلب پیشنهادی

واکسن مارالیا

بیونتک از فناوری واکسن کرونا برای تولید واکسن مالاریا استفاده خواهد کرد

جیتوپیا-دنیای فناوری، بیون تک که شرکت پیشگام در فناوری mRNA و سازنده یکی از اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *