سونی پلی استیشن 5 - جیتوپیا

سونی خبر از کمبود پلی استیشن ۵ در فروشگاه ها داد

به گزارش جیتوپیا، فناوری- سونی در حال حاضر ۷٫۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ فروخته است و قصد دارد ۱۴٫۸ میلیون کنسول دیگر را در طی ۱۲ ماه آینده بفروشد. با این حال بلومبرگ گزارش داد که این غول فناوری به تحلیلگران هشدار داده است که این کنسول تا سال ۲۰۲۲ کمبود محصول برای فروش خواهد داشت.

تقاضای زیادی برای PS5 وجود دارد با این وجود کمبود نیمه هادی در جهان افزایش تولید را دشوار کرده است بنابراین در حال حاضر یافتن PS5 در فروشگاه ها دشوار است. پیش از این سونی پیش بینی کرده بود که عرضه در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت اما حال دیگر این باور را نداردو این شرکت برآورد جدیدی برای زمان بهبود عرضه تعیین نکرد.

شنیده ها حاکی از آن است که هیروکی توتوکی مدیر ارشد مالی سونی در جلسه توجیهی عنوان کرده است که فکر نمی کند امسال نیاز بازار فروکش کند و با توجه به نرخ تولید این شرکت در سال بعد نیز با کاهش تولید روبرو خواهد بود.

رقبای سونی یعنی نینتندو و مایکروسافت نیز با مشکلات کمبود تولید کنسول های شخصی خود روبرو هستند (مایکروسافت تخمین می زند که این موارد تا تابستان کاهش یابد) پلی استیشن و ایکس باکس از APU های طراحی شده توسط AMD استفاده می کنند که در کارخانه های ریخته گری ۷ نانومتری TSMC ساخته می شوند در حالی که نینتندو دارای یک چیپ ست طراحی شده توسط انویدیا است که توسط TSMC ساخته می شود (البته در گره ۱۶ نانومتری و قدیمی تر).

مطالب مرتبط  ایکس باکس بر روی آی او اس و دسکتاپ قرار گرفت

مطلب پیشنهادی

نسخه جدید بازی هالو

هزینه نیم میلیارد دلاری برای تولید گران‌ترین بازی ویدئویی جهان

مایکروسافت قصد دارد برای تولید نسخه جدید بازی «هالو» رقم بی سابقه ۵۰۰ میلیون دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *