ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را رسماً معرفی کرد

به گزارش جیتوپیا -دنیای فناوری، مایکروسافت امروز رسما ویندوز ۱۱ نسخه اصلی بعدی سیستم عامل دسکتاپ این شرکت را معرفی کرد. نسخه جدید چندین ویژگی جدید از جمله رابط کاربری بازطراحی شده و حتی پشتیبانی از برنامه های اندروید را با خود به همراه آورده است.

اولین چیزی که در ویندوز ۱۱ متوجه می شوید نوار وظیفه (تسک بار) و منوی استارت دوباره طراحی شده است. ویندوز ۱۱ مانند سیستم عامل مک  نوار وظیفه را در تراز وسط قرار داده است و از طرح قدیمی تراز چپ همه نسخه های قبلی ویندوز فاصله گرفته است. هنوز هم موارد مختلف سمت راست مانند ساعت ها و آیکون ها را نگه داشته است که باعث می شود سمت چپ خالی حس شود.

مرکز اصلی این طراحی منوی Start جدید است که با یک رابط کاربری کاملاً جدید طراحی شده درست در وسط قرار می گیرد. منوی جدید دارای نوار جستجو در بالا ، همراه با برنامه های پین شده است.

در حالت کلی رابط کاربری نیز رنگ تازه ای دریافت کرده است. در حال حاضر ویندوز دارای گوشه های گرد است که در مقایسه با نسخه قدیمی ویندوز و به ویژه لبه های تیز ویندوز ۱۰ بسیار بارزتر است. اکنون UI از شفافیت بیشتری برخوردار است.

ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

ویندوز ۱۱ همچنین ویژگی های اسنپ لی اوت ، اسنپ گروپ و دسکتاپ را معرفی می کند که به راحتی می توانید چندین پنجره را به سرعت در اطراف دسک تاپ خود مرتب کنید.

ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

مایکروسافت از فرصت بهبود رابط کاربری استفاده کرده و برنامه ماکروسافت تیمز خود را مستقیماً بر روی این سیستم عامل آورده است. تیمز که در نوار وظیفه تعبیه شده است اساساً یک برنامه پیامرسانی / تماس ویدیویی است که می توانید از آن برای تماس یا ارسال پیامک به دوستان ، خانواده یا همکاران خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط  شیائومی "فلیپ بادز پرو" با تراشه صوتی اختصاصی "ای ان سی" وارد بازار می شود

ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

ویندوز ۱۱ همچنین دارای ویجت (ابزارک) است. این ابزارک ها در صفحه جداگانه قرار می گیرند که می توانید آنها را در هر زمان از لبه سمت چپ صفحه نمایش بیابید. همانطور که در سیستم عامل های دیگر دیده شد ابزارک ها اطلاعات سریعی از همه برنامه های شما را ارائه می دهند.

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از دستگاه های دارای صفحه لمسی را بهبود بخشیده است. وقتی سیستم عامل نمایه تبلت را تشخیص داد، مانند رایانه های دارای صفحه لمسی قابل جدا شدن، این سیستم عامل نمایه‌ی خود را تغییر می دهد.

ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

مایکروسافت برای گیمرها ویژگی “اتو – اچ دی آر” را از کنسول های سری ایکس باکس خود به ارمغان آورده است که امکان خروجی اپ دی آر را حتی از بازی هایی که اچ دی آر ندارند نیز فعال می کند. ویژگی دیگری که برای کنسول های ایکس باکس طراحی شده و اکنون به کامپیوتر وارد می شود “دایرکت استوریج” است که از فضای ذخیره سازی مدرن NVMe SSD بهره می برد و زمان بارگذاری بازی را به طور قابل توجهی تسریع می کند. “گیم پس” سرویس اشتراک بازی ها نیز از طریق برنامه جدید ایکس باکس در سیستم عامل ادغام می شود.

ویندوز 11 مایکروسافت - جیتوپیا

مایکروسافت همچنین برنامه “استور” خود را برای ویندوز ۱۱ مورد بازبینی مجدد قرار داده است. در حالی که یک رابط کاربری کاملاً جدید دارد که برای بارگیری و کار با سرعت بیشتر طراحی شده است ، ویژگی اصلی جدید در اینجا پشتیبانی از برنامه های اندروید است. از طریق مشارکت با آمازون و اینتل برنامه های موجود اندروید از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس خواهند بود و بدون هیچ گونه تغییر خاصی روی ویندوز ۱۱ اجرا می شوند.

مطالب مرتبط  استفاده پلیس چین از سیستم نظارتی اسکای‌نت

با توجه به موارد ذکر شده به نظر می رسد ویندوز ۱۱ یک بروزرسانی نسبتاً بزرگ برای سیستم عامل ویندوز است. متأسفانه مایکروسافت تاریخ دقیق انتشار را اعلام نکرد. با این حال این یک نسخه رایگان برای هر کسی است که در حال حاضر از ویندوز ۱۰ استفاده می کند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

سایوز 4 و 5

گاهشمار فناوری: سایوز ۴ و ۵ تاریخ ساز شدند!

در چنین روزی در ۱۶ ژانویه سال ۱۹۶۹ مطابق با ۲۶ دیماه سال ۱۳۴۷ فضاپیاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *