قطار سریع جهان

چین قطار ابرخازنی پرسرعت تولید می کند

جیتوپیا-دنیای فناوري، بزرگترین تولید کننده قطار جهان قطاری با آلایندگی صفر راه اندازی کرده است که توسط سلول های سوختی هیدروژنی با بافر ابرخازنی کار می کند. این قطار چهار واگنی قادر به حرکت با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) است که تا به امروز سریع‌ترین قطار هیدروژنی جهان است.

این قطار که به طور مشترک توسط شرکت دولتی چین CRRC و ترانزیت ریلی چنگدو ساخته شده است، اولین قطار مسافربری با نیروی هیدروژنی در چین است که بردی معادل ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) دارد و چیزی جز آب ساطع نمی کند. قابلیت رانندگی خودران استارت و توقف و بازگشت به انبار با ارتباطات ۵G را دارد.

آلمان در این نوع کارها پیشتاز است و از سال گذشته حدود ۱۴ قطار با سوخت هیدروژنی دارد. قطارهای CRRC می توانند در سرعت قطارهای آلمانی را با سرعت حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت (۱۲ مایل در ساعت) شکست دهد، اما قطارهای آلمانی در حال حاضر برد بسیار بیشتری حدود ۶۲۰ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را ارائه می دهند.

جالب است بدانید که در حالی که ژاپن و کره پر سر و صداترین کشورهایی بوده اند که به دنبال هیدروژن سبز به عنوان راه حل حمل و نقل هستند، آخرین آمار نشان می دهد چین در استقرار واقعی ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن پیشتاز است. طبق اطلاعات Trends فقط کمی بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه هیدروژن در جهان وجود دارد که حدود یک سوم آنها در چین هستند.

قطار با سوخت هیدروژنی - جیتوپیاچین به عنوان کشوری که اکثریت قریب به اتفاق زنجیره تامین باتری های لیتیومی را دارد در حال حرکت به سمت سوخت هیدروژنی است. با وجود فشار کمبود منابع لیتیوم که تهدید کننده است و انقلاب الکتریکی را درست در زمان افزایش سرعت به زانو در می‌آورد، به نظر می‌رسد عاقلانه است که جایگزین‌های هیدروژنی را زودتر پیش ببریم.

مطالب مرتبط  تجربه خرید از روی استوری اینستاگرام

مطلب پیشنهادی

فضاپیمای لونا 1

گاهشمار فناوری : اولین فضاپیمایی که به مجاورت ماه رسید

جیتوپیا-دنیای فناوری، در چنین روزی در سال ۱۹۵۹ لونا ۱ اولین فضاپیمایی بود که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *