بی ام دبیلو آی وِیژن کانسپت سرکیولار یک خودرو الکتریکی کاملا قابل بازیافت است

جیتوپیا– دنیای فناوری، اخیرا بی ام دبیلو چشم اندازی از آینده را با یک خودروی مفهومی جدید ارائه کرده است. این بار، این شرکت خودروی مفهومی جدید آی ویژن سرکیولار را به نمایش گذاشت که کاملاً قابل بازیافت است.
در نمایشگاه اتومبیل مونیخ، غول خودروسازی آلمانی مفهوم آی ویژن سرکیولار را مطرح ساخت، یک خودروی شهری الکتریکی که از مواد قابل استفاده مجدد ساخته شده است و ۱۰۰ درصد نیز قابل بازیافت است. طبق اظهارات شرکت، باتری مورد استفاده در خودرو یک باتری تمام حالت جامد است که صد درصد  قابل بازیافت است و کاملاً با استفاده از موادی که از حلقه بازیافت تهیه شده اند تولید شده است. برای اطمینان از اینکه کاملا قابل بازیافت است، این برند  از رنگ، چرم، کروم یا مواد دیگری استفاده نمی کند که قابل استفاده مجدد نیست. علاوه بر این، بی ام دبیلو آی ویژن سرکیولار از اتصالات به هم پیوسته یا مواد کامپوزیت اجتناب می کند و از انواع اتصال هوشمند مانند سیم ها، میخ های پرس و بست های سریع بازشونده استفاده می کند. به عبارت دیگر، این بدان معناست که خودرو  قطعات مختلفی را در خود جای داده است که به راحتی قابل جدا شدن و تعویض هستند و از نظر تئوری با یک ابزار واحد قابل جداشدن هستند. در حال حاضر، ماندگاری چنین وسیله نقلیه، به ویژه در مورد استانداردهای ایمنی جاده زیر سوال است، اما ظاهرا این خودرو تصوری از خودروها در سال ۲۰۴۰ است.

 

بی ام دبیلو

طراحی خودروی مفهومی جدید کاملاً منحصر به فرد است اما هنوز برخی از طرح های نمادین که این شرکت به آن شهرت دارد را حفظ کرده است. علاوه بر این ، بدنه تا حد زیادی از آلومینیوم بازیافت شده با آنودایز طلا ساخته شده است و رنگ عقب آن “توسط فرآیند حرارتی مورد استفاده برای فولاد” ایجاد شده است. حتی لاستیک های کمی شفاف از لاستیک طبیعی “پایدار” ساخته شده اند.

مطالب مرتبط  خودروی تمام برقی فولکس واگن رونمایی شد

مطلب پیشنهادی

لامبورگینی کانتاش - جیتوپیا

بازگشت قدرتمند لامبورگینی کانتاش با پیشرانه ۸۰۰ اسب بخاری

جیتوپیا-دنیای فناوری، ما از ابتدا می دانستیم که سال ۲۰۲۱ تغییراتی غیر منتظره خواهد داشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *